JURIDISK MEDDELELSE

KLAGER

Udover retten til at fortryde din ordre, har du også et vist ansvar, hvis møbelgenstanden er transportskadet eller defekt. I dette tilfælde bedes du kontakte os og følge disse trin:

Reklamation for mangler ved genstanden skal meddeles inden for rimelig tid og senest 14 dage efter, at du har opdaget manglen. Vi anbefaler, at du sender din klage skriftligt til HeinogHaugaard.dk. Manglende rettidig klage kan blive afvist af HeinogHaugaard.dk.

Hvis reklamationen er berettiget, kan du anmode om (a) reparation, (b) ombytning eller (c) penge tilbage, hvis reparationen eller udskiftningen ikke er mulig.

Hvis vi ikke kan udbedre manglen på møbelgenstanden eller levere en ombytning, kan du efter eget valg vælge at annullere ordren og få pengene tilbage eller anmode om prisreduktion ved bevarelse af brug af møbelgenstanden i den tilstand, den eksisterer i.

HeinogHaugaard.dk påtager sig intet ansvar for krav fremsat som følge af (a) ikke-tilsigtet brug eller håndtering af møbelobjektet, eller (b) ukorrekt vedligeholdelse af objektet.

TRANSPORTSKADER

Det er meget vigtigt, at du kontrollerer, at forsendelsen ikke er beskadiget ved modtagelsen. Når du underskriver for modtagelse af varen, tilkendegiver du, at varen ikke er beskadiget eller mangler noget, og det betyder, at vores forsikring på forsendelsen ikke er gyldig. Er der den mindste skade på emballagen, skal du meddele dette til transportøren på stedet.

Med synlige forsendelsesskader på forsendelsens indhold/vare – hvad gør jeg?

Afvis forsendelsen med det samme “på grund af forsendelsesskade.” Fragtmanden tager herefter pakken væk igen, og du skal herefter kontakte os angående ny levering.

Med synlige forsendelsesskader på emballagen/varen – hvad gør jeg?

Informer transportøren om, at du bliver nødt til at undersøge indholdet af forsendelsen for eventuelle forsendelsesskader på grund af den synlige skade på emballagen. Hvis transportøren af ​​en eller anden grund ikke vil tillade dette, kan du enten afvise forsendelsen eller notere “modtaget med forbehold for fejl og mangler” på fragtsedlen, hvis du konkluderer, at indholdet stadig kan være i god stand. Hvis varen er beskadiget, skal du kontakte os inden for 5 dage.

Med eventuelle skjulte forsendelsesskader – hvad gør jeg?

Normalt ved modtagelse af pakker er der altid risiko for skjulte forsendelsesskader. Umiddelbart efter du har modtaget den og senest efter 3 dage, skal du tjekke at alt er i orden, og hvis du så skulle opdage skjulte fragtskader, bedes du straks klage til os, og så starter vi en skadesag og sender en ny vare til dig.

GÆLDENDE LOV

Disse vilkår er underlagt lovene i Danmark.